Річний звіт про діяльність закладу

 Звіт директора Великоговилівської гімназії за 2022-2023 н.р.    https://docs.google.com/document/d/1qhWTa90pNrQ0vngPmRTgkmCRl0WtZjXH/edit

Звіт директора 

Великоговилівської гімназії

за 2021-2022 н.р.

У відповідності до функціональних обов’язків та на виконання п. 3 наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 № 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів», керуючись Примірним положенням про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 № 178, з метою подальшого утвердження відкритої, демократичної, державно-громадської системи управління освітою, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у школі, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації, представляю Вашій увазі звіт про свою діяльність у 2021-2022 навчальному році.

У своїй діяльності протягом звітного періоду я як директор школи керувалася посадовими обов’язками, основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу закладу освіти: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в Україні», Статутом школи та чинними нормативно-правовими документами у галузі освіти.

Свою роботу та роботу закладу представляю відповідно до чотирьох напрямків внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності, за якими оцінюють роботу закладу експерти інституційного аудиту, а саме:

ü    Освітнє середовище закладу освіти;

ü    Система оцінювання здобувачів освіти;

ü    Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;

ü    Управлінські процеси закладу освіти.

 

РОЗДІЛ І. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ

 

Освітній  процес у Великоговилівській гімназії розпочався відповідно до структури навчального року   01 вересня 2021 року та тривав до 31 травня  2022 року. Навчальні заняття організовані відповідно до розкладу уроків, затвердженого директором  та семестровою системою: І семестр тривав з 01 вересня 2021 року по 31 грудня 2021 року; ІІ семестр -з 13 січня по 31 травня 2022 року.

Однією з важливих умов для якісного провадження освітнього процесу є безпечне та комфортне освітнє середовище. Освітнє середовище нашого закладу є безпечним та ще не стовідсотково комфортним для учасників освітнього процесу. Ми планували його оновлення та покращення, проте наші плани змінилися 24 лютого, коли почалася війна в Україні.

Територія закладу  огороджена, убезпечена від доступу стороннього автотраспорту. Територія закладу є достатньо озелененою. Проблемним залишається облаштування території з урахуванням доступності та універсального дизайну. В планах залишається зміна покриття пришкільної площадки, ремонт фасаду закладу, організація відпочинкової зони. Потребують капітального ремонту харчоблок гімназії та спортивний зал.

 Навчальні приміщення початкової школи відокремлені від приміщень для учнів старших класів.

 Облаштування приміщень закладу не становить загрози травмування учнів та працівників (неслизька підлога в класах, належним чином встановлені меблі у навчальних кабінетах, не загромаджені коридори, сходові клітини та рекреації).

Режим прибирання забезпечує чистоту та охайність місць спільного користування, коридорів та навчальних приміщень, спортивної зали.

Заклад освіти дотримується режиму провітрювання, у навчальних кабінетах є графік провітрювання. В зимовий період ведеться робота по дотриманні теплового режиму.

 Утримання туалетних кімнат відповідає санітарним умовам, але шкільні туалети потребують  ремонту, особливо водопровід та каналізація.

Заклад  оснащений 12 вогнегасниками, які щороку перевіряються відповідними структурами,   системи протипожежного оповіщення, датчиків протипожежної сигналізації з різним спектром дії у закладі немає.

Заклад освіти підключений  до високошвидкісного інтернету (до 100 МБ/с), що значно покращує освітній процес у школі і дозволяє використовувати всі можливості глобальної мережі Інтернет. Мережа Інтернет стала доступною у всіх кабінетах школи,  відкрита «гілка» безпарольного WІ-FІ, яку учні використовують для пошуку необхідної інформації з власних ґаджетів. Учні,  які не мають можливості підготувати необхідну для навчання інформацію з використанням Інтернету вдома, спокійно можуть це зробити у закладі з використанням комп’ютерів, які також підключені до мережі Інтернет. Важливою умовою функціонування безпечного освітнього середовище є наявність безпечного контенту, який запобігає доступу учнів до заборонених сайтів. Засоби Інтернету лягли в основу провадження дистанційного навчання, яке застосовувалось майже цілий ІІ семестр.

Право громадян на доступну освіту реалізується шляхом запровадження різних форм навчання, однією з яких є навчання за інклюзивною формою. В нашому закладі дітей з особливими освітніми потребами, яким організовується інклюзивна освіта, немає.

Цілеспрямована робота в закладі спрямована на запобігання жорстокості та насиллю в шкільному середовищі. У грудні проведено акцію «16 днів проти насильства», у січні відбувся захід «Школа без булінгу». У блозі школи розміщено корисні матеріали щодо теми булінгу.  На педагогічній раді затверджено «Положення про порядок розгляду випадків булінгу (цькування) у закладі, яке встановлює норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування  між учасниками освітнього процесу.

Робота закладу із запобігання дитячому травматизму упродовж 2021/2022 навчального року здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», постанови Кабінету Міністрів України від 22.03.2001 № 270 «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру», наказів Міністерства освіти і науки України від 31.08.2001 № 616 «Про затвердження Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах» (зі змінами), в редакції, затвердженій наказом Міністерства освіти і науки України від 07.10.2013 №1365 «Про внесення змін до Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах», від 01.08.2001 №563 «Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти» (зі змінами), від 18.04.2006 №304 «Про затвердження Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України» (зі змінами), листів Міністерства освіти і науки України від 26.05.2014 №1/9-266 «Про використання Методичних матеріалів «Вимоги безпеки під час канікул», від 16.06.2014 №1/9-319 «Про використання методичних матеріалів щодо організація навчання і перевірки знань, проведення інструктажів з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності в загальноосвітніх навчальних закладах.

У 2021/2022 навчальному році питання збереження життя і здоров’я учнів та запобігання випадків дитячого травматизму розглядалося на  інструктивно-методичних нарадах при директорові, засіданнях шкільних методичних об’єднань класних керівників тощо.

У закладі організована система профілактичної роботи з  питань запобігання травматизму, яка включає в себе комплекси занять за розділами, які учні вивчають на уроках з «Основ здоров’я» та  годинах спілкування. Упродовж навчального року проводились Дні безпеки, лекції, бесіди та інші заходи з питань запобігання різних видів дитячого травматизму згідно з планами виховної роботи.  В  закладі  оформлені стенди з попередження дитячого травматизму. На першому поверсі розташований план евакуації на випадок пожежі або інших стихійних лих. Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час освітнього процесу в школі у 2021/2022 навчальному році знаходився під щоденним контролем адміністрації школи.

У класних журналах 1-9-х класів були відведені окремі сторінки для бесід із правил дорожнього руху, правил протипожежної безпеки, з профілактики отруєння, правил безпеки при користуванні газом, правил безпеки з користування електроприладами, правил безпеки з вибуховонебезпечними предметами, правил безпеки на воді та інші виховні заходи з попередження усіх видів дитячого травматизму. Особлива увага у ІІ семестрі зверталась на проведення бесід, заходів щодо поведінки під час воєнного стану, поведінки під час повітряної тривоги.

Учителями проводилися інструктажі з безпеки життєдіяльності, що зафіксовано в  журналах на уроках фізичної культури, трудового навчання, фізики, хімії, інформатики, біології, під час  екскурсій; бесіди з попередження усіх видів дитячого травматизму перед виходом на осінні, зимові та літні канікули.

 За 2021/2022 навчальний рік не зафіксовано жодного випадку травм працівників та учнів. 

У 2022/2023 навчальному році педагогічному колективу необхідно продовжити систематичну роз’яснювальну роботу з питань попередження дитячого травматизму та контроль за поведінкою учнів на перервах та під час екскурсій.

Для вивчення професійних нахилів і можливостей проведено тестування учнів  9 класу з метою надання допомоги у їх професійному самовизначенні. Проводилася заняття, майстер-класи, які організовувала класний керівник 9 класу.

Класні керівники та вчителі постійно тримають в полі зору своїх учнів. На кожному поверсі є чергові вчителі, класні керівники  супроводжують та знаходяться разом з дітьми  в їдальні. Володіють інформацією про місце знаходження дітей в позаурочний час, залучають до гурткової роботи, в разі потреби відвідують вдома, проводять індивідуальні бесіди з батьками та дітьми.

З метою запобігання травматизму та підтримання порядку на перервах протягом навчального року організовується чергування по школі учнів 5-9 класів та вчителів. Але цей напрямок роботи ще потребує корекції і сумісних зусиль щодо покращення, а саме:

класним керівникам привчати учнів до культурної поведінки у школі, виховувати повагу до чергового учня та вчителя.

Головні завдання підготовки у сфері цивільного захисту школи у 2021/2022 навчальному році в основному виконані. У навчальному закладі були затверджені плани основних заходів підготовки цивільного захисту на 2021/2022 роки, уточнені Плани дій структурних підрозділів у режимах повсякденної діяльності, підвищеної готовності, надзвичайної ситуації, надзвичайного стану. Основні зусилля у розв‘язанні питань ЦЗ спрямовувалися на організацію навчання учнів  та постійного складу навчальних закладів згідно з чинними програмами ЦЗ, навчання їх правилам поведінки та основним способам захисту від наслідків надзвичайних ситуацій, прийомам надання першої допомоги тощо. Підготовка з цивільного захисту учнів школи проводилася під час вивчення курсу «Основ здоров‘я» у 5-9-х класах.

Перевірка і закріплення учнями та педагогічним колективом навчального закладу теоретичних знань з ЦЗ, практичних навичок під час дій у екстремальних умовах здійснювалася під час проведення у закладі Дня цивільного захисту (дистанційний формат).

Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального збалансованого харчування дітей протягом часу перебування у закладі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» (зі змінами та доповненнями, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України), іншими нормативними документами.

Згідно з вищезазначеними документами та затвердженого перспективного меню   учнів 1-4 класів  забезпечено   одноразовим гарячим харчуванням.  Гаряче харчування  учнів відбувається згідно графіку у їдальні. За необхідності, діти забезпечуються дієтичним харчуванням. Щоденний контроль за організацією харчування учнів 1-4 класів здійснюється медичним братом та класним керівником. Звільнення дітей пільгових категорій 5-9 класів від сплати за харчування здійснюється відповідно до рішення Хоростківської міської ради. В цьому навчальному році у закладі таких не було.

 

Категорія

К-ть учнів

Примітка

1-4 класи

44

 

Малозабезпечені

-

 

Діти учасників бойових дій

-

 

Діти -інваліди

-

 

Дитина, що потерпіла від Чорнобильської катастрофи

-

 

 

Навчальний заклад укомплектований штатом харчоблоку: кухар та підсобний робітник. Поточні ремонти у приміщеннях їдальні та харчоблоку, ремонт технологічного обладнання, заміна посуду здійснювалася за рахунок бюджетних коштів. Проте харчоблок потребує капітального ремонту, заміни технологічного обладнання. Протягом року адміністрацією закладу   здійснювалися перевірки організації та якості харчування.

Необхідними складовими процесу організації харчування у закладі  є:

ü    видання відповідних наказів;

ü    затвердження списку дітей пільгової категорії;

ü    відпрацювання режиму і графіка харчування дітей;

ü    приймання продуктів харчування і продовольчої сировини гарантованої якості;

ü    складання меню-розкладу;

ü    виготовлення страв;

ü    проведення реалізації готових страв;

ü    ведення обліку дітей, які отримують безкоштовне гаряче харчування;

ü    контроль за харчуванням з боку адміністрації, класних керівників, батьків учнів;

ü    інформування батьків  під час проведення батьківських зборів про організацію харчування дітей у закладі.

Продукти харчування  та продовольча сировина надходять  до навчального  закладу разом із супровідними документами, які свідчать про їх походження та якість (накладні, сертифікати відповідності, висновки санітарно-епідеміологічного експертизи). Облік дітей, охоплених безкоштовним харчуванням здійснюється класними керівниками, які вчасно повідомляють про кількість присутніх учнів. 

В шкільній їдальні не допускається використання продуктів харчування без відповідного сертифікату якості; реалізація страв та виробів, продуктів харчування, які заборонені в дитячому харчуванні, використання обладнання та інвентарю  не за призначенням. Щомісяця заступником директора з навчально-виховної роботи разом з  бракеражною комісією перевіряється стан організації харчування в закладі, за результатами перевірки складено акти перевірки, які затверджені директором.

Проведена соціальна паспортизація класів, школи. Складені і опрацьовані списки дітей пільгових категорій: дітей з багатодітних сімей, із малозабезпечених сімей, із неповних сімей, дітей учасників АТО. Складені списки дітей, яким надається безкоштовне харчування за кошти громади: учні 1-4-х класів. Основними напрямами роботи щодо забезпечення  соціальної підтримки дітей пільгових категорій є виявлення, облік і створення умов для їхнього навчання, виховання й розвитку.

 

 

РОЗДІЛ ІІ. СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

 

          На початок 2021-2022 навчального року у Великоговилівській гімназії нараховувалось 95 учнів: у початкових класах- 44 учні,  у 5-9 класах –51 учень.  На кінець навчального року було 98 учнів.

Адміністрацією  та педагогічним колективом закладу проведено певну роботу щодо збереження й розвитку  шкільної  мережі.

 

Структура контингенту

Навчальний рік

Поточний

Попередній

Кількість учнів

98

87

Загальна кількість класів:

9

9

 

Середня наповнюваність класів у 2021-2022 навчальному році становить 11 учнів. Основними заходами зі збереження контингенту учнів у 2021/2022 навчальному році були:

ü    організація обліку дітей та підлітків  на території обслуговування;

ü    спільна робота з ДНЗ;

ü    контроль відвідування учнями навчальних занять;

ü    індивідуальна робота з учнями та батьками;

ü    надання закладом якісної освіти.

 

Аналіз руху учнів

Учнів на початок 2021/2022 н. р.

Вибуло

Прибуло

Учнів на кінець 2021/2022н. р.

95

-

3

98

У ІІ семестрі 15 учнів перебували за кордоном з батьками, проте продовжували навчатись дистанційно з учнями своїх класів.

Аналіз причин руху учнів свідчить, що пов’язані з переїздами через воєнний стан у державі.

 

 

Згідно з річним планом роботи  освітнього закладу  на 2021/2022 навчальний рік адміністрацією закладу було проведено моніторинг досягнень учнів 1-4, 5-9-х класів за 2021/2022 навчальний рік.

За підсумками аналізу навчальних досягнень 2021/2022 навчального року із 98  учнів 1-9 класів:

ü    45 учні 1-4  класів  оцінені вербально і оформлені свідоцтва досягнень;

ü    12 учнів 4 класу отримали свідоцтва про здобуття початкової освіти;

ü    87 учнів переведено  на наступний рік навчання;

ü    11 учнів випущено зі школи;

ü    6  учнів 5-8 класів нагороджено Похвальними листами «За високі досягнення у навчанні», що становить 14% від кількості учнів;

ü    не атестованих учнів немає;

ü    1 учень 8 класу має низький рівень навчальних досягнень з десяти предметів;

ü    2 учениці 9 класу отримали свідоцтва з відзнакою.

 

  Результати  річного  оцінювання  знань  здобувачів освіти освітнього закладу   наведено  в  таблиці:

 

 

Клас

К-сть

Учнів

Рівень навчальних досягнень

Успіш

ність %

Якість знань%

високий

Достатній

середній

початковий

к-сть учнів

%

к-сть учнів

%

к-сть учнів

%

к-сть учнів

%

5

7

3

42.8

4

57.2

 

 

 

 

100

79

6

13

2

15,5

6

46

5

38,5

 

 

100

59

7

15

 

 

10

66.7

   5

33.3

 

 

100

55

 8

7

1

14.3

4

57.1

1

14.3

1

14.3

86

59

9

11

2

18,2

5

45,4

4

36,4

 

 

100

61

Всього

53

8

15

29

54.7

15

28.3

1

2

97

61

 

Проаналізувавши стан успішності учнів окремо по класах, робимо висновок, що в кожному класі є резерв учнів, які б могли досягти свого основного рівня. Показник якості навчальних досягнень в цілому по закладу засвідчує, що педагогічним працівникам є над чим працювати.

 Шляхами поліпшення якості освіти є удосконалення викладання предметів у дистанційному форматі, відшукування прийомів мотивації до здобуття знань учнями, тісний зв’язок з батьками учнів.

Робота з обдарованою молоддю

У 2021-2022 н. р. значна увага приділялася роботі з обдарованими дітьми, втілювались у життя заходи щодо реалізації програми «Обдарована дитина».

Ефективною формою роботи для реалізації, утвердження своїх здібностей є предметні олімпіади та конкурси.

У І етапі Всеукраїнських предметних олімпіад узяли участь 24 учасники 6-9-х класів.

Кількісний склад учасників І етапу

Клас

Укр.мова та літ.

Англ.

мова

Матем

Істо

рія

Право

знавс

Геогра

фія

хімія

Біо

логія

Труд. навч.

9

2

2

2

4

5

8

2

3

3

8

1

2

3

3

 

3

2

1

 

7

2

3

2

 

 

 

2

 

 

6

 

 

6

 

 

 

 

 

 

Всього

5

7

13

7

5

11

6

4

3

% від загал.

15.6

21.9

28.9

41.2

45.5

64.7

18.8

23.5

27.3

 

Результати І етапу

Всеукраїнських учнівських олімпіад

Прізвище, ім’я учасника

клас

Укр.мова

 та літ.

Англ.

мова

Матем.

історія

Право

знавс.

Геог

рафія

Хімія

Фізика

біологія

Труд. навч.

1

Євчин Олеся

9

 

 

 

І

ІІ

ІІ

 

 

ІІ

ІІ

2

Марцінишин Вікторія

9

І

І

І

І

ІІІ

ІІ

ІІ

 

ІІІ

ІІІ

3

Сеньк Вікторія

9

ІІ

ІІ

ІІ

ІІ

 

 

І

 

І

І

4

Шубалий Володимир

9

 

 

 

 

І

ІІ

 

 

 

 

5

Гарагуц Дмитро

8

 

І

 

ІІ

 

ІІІ

ІІІ

 

 

 

6

Кукурудза Надія

8

І

ІІ

І

І

 

 

І

 

ІІ

 

7

Голець Вадим

7

ІІ

І

ІІ

 

 

 

ІІ

 

 

 

8

Кучма Богдан

7

І

ІІІ

І

 

 

 

І

 

 

 

9

Мориляк Дарина

6

 

 

І

 

 

 

 

 

 

 

 

У зв’язку з пандемією і бажанням учнів у ІІ етапі предметних олімпіад взяли участь 4 учні, отримали одне призове місце з української мови.

Результати ІІ етапу учнівських олімпіад

з навчальних предметів

Прізвище учня

Клас

Предмет

Зайняте місце

1

Кучма Богдан

7

математика

9

2

Сеньк Вікторія

9

Географія

19

3

Кучма Богдан

7

Хімія

8

4

Сеньк Вікторія

9

Історія

9

5

Кукурудза Надія

8

українська мова

3

 

У ІІ етапі Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика взяли участь 5 школярів.

Результати ІІ етапу Міжнародного конкурсу

з української мови ім. Петра Яцика

Прізвище учня

Клас

Зайняте місце

1

Кучма Богдан

7

15

2

Мориляк Дарина

6

8

3

Кісіль Ірина

5

12

4

Земба Олександр

4

6

5

Ключник Антон

3

16

 

 

 

 

 

В закладі був проведений І етап Всеукраїнського мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді ім. Т. Шевченка,  в ІІ етапі наші учні   участі не брали.

Протягом навчального року учні 2-9 класів представляли свої знання в онлайн-олімпіадах з історії, мистецтва, трудового навчання, предметів початкових класів, за що отримали сертифікати.

Також учень 6 класу Сеньків В. спільно з вчителем історії Кибою І.Я. та педагогом-організатором Сеньків І.А. взяли участь у конкурсі «Книга літопису закладу освіти» та зайняли ІІІ місце.

У закладі значна увага приділяється національно-патріотичному вихованню підростаючого покоління, розвитку  творчої особистості кожного учня.

Наші вихованці брали участь у Всеукраїнській українознавчій грі «Патріот».

Підводячи підсумок, слід зазначити, що робота з обдарованими дітьми здійснювалася згідно плану, у ІІ семестрі ця робота призупинилася через воєнний стан у державі  та запровадження дистанційного навчання.

РОЗДІЛ ІІІ. ОЦІНКА ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

 

Методична робота.

Протягом 2021-2022 навчального року педагогічні працівники закладу працювали над загальношкільною науково-методичною проблемою у наступних методичних об’єднаннях:

ü    початкових класів;

ü    класних керівників.

Аналіз роботи методичних об’єднань засвідчує, що основну увагу вчителі приділяли підвищенню фахової майстерності, розвитку власної творчої особистості, спільному вирішенню завдань, поставлених методичними об’єднаннями щодо втілення сучасних інновацій та педагогічних технологій, сприяли творчому підходу до реалізації ідей програм з кожного предмета на забезпечення, засвоєння й використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання та виховання школярів. На засіданнях методичних об’єднань розглядались, зокрема, такі питання:

ü    виконання Державних стандартів освіти;

ü    вивчення й реалізація основних положень нормативних і директивних документів про освіту;

ü    опрацювання методичних рекомендацій щодо вивчення базових дисциплін у 2021-2022 навчальному році;

ü    методика організації та проведення сучасного уроку;

ü    використання інтерактивних технологій як засіб підвищення ефективності уроку;

ü    формування предметних компетентностей в учнів;

ü    робота з творчо обдарованою молоддю, залучення до участі в різноманітних конкурсах, олімпіадах, робота в Малій академії наук при Хмельницькому територіальному відділенні;

ü    вивчення передового педагогічного досвіду вчителів.

Хочеться відмітити належну роботу методичного об’єднання класних керівників (керівник Сеньків В.М.), засідання  якого проводилися з обговоренням науково-теоретичних питань і практичної діяльності вчителів.

Науково-методична рада закладу забезпечувала планування, керівництво та аналіз методичної роботи протягом року. Майстерність учителів здійснювалася через постійне самовдосконалення, вивчення передового досвіду вчителів України та своїх колег шляхом самоосвіти та через участь у роботі методичних об’єднань, семінарах, виконанні особистих творчих планів.

Педагоги закладу освіти є активними членами вебспільноти освітян, працюючи на таких платформах, як «Всеосвіта», «На урок» тощо, де проходять курси, беруть участь у семінарах та конференціях, розміщують власні методичні матеріали, створюють тести для перевірки рівня навчальних досягнень учнів.

Традиційним у закладі освіти залишилося проведення предметних тижнів та творчих тижнів учителів, які атестуються. Так, цьогоріч вчителем української мови Сеньків В.М. був проведений тиждень української писемності та мови.

Питання методичної роботи з педагогічними кадрами, удосконалення професійної майстерності були предметом обговорення на засіданнях педагогічних рад,  нарад при директорі.

Аналіз підсумків навчального року дає підстави зробити висновки про належний  рівень фахової майстерності педагогів.

Разом з тим в організації методичної роботи багато невирішених проблем, суттєвих недоліків:

•         недостатньо налагоджене взаємовідвідування уроків учителями;

•         кожне методичне об’єднання автономне у своїй роботі й практично не пов’язане з роботою інших методичних об’єднань;

•         недостатня роль голів методоб’єднань в організації цілеспрямованої роботи зі здібними учнями з підготовки шкільних команд до участі в ІІ етапі учнівських олімпіад, конкурсах різних рівнів;

•         педагоги залишаються інертними до публікацій методичних розробок у фахових виданнях;

•         потребує покращення робота по залученню вчителів до участі у  конкурсі «Учитель року».

Виховна робота

В основу організації системи виховної роботи нашого закладу покладено Програму «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів», Концепцію національно-патріотичного виховання учнівської молоді, мережі гуртків, факультативів, учнівського самоврядування. З метою виховання самосвідомості майбутнього громадянина України та забезпечення повноцінного розвитку школяра, розумового, естетичного, фізичного виховання у закладі  діяв 1 гурток військово-патріотичного спрямування «Джура», а також курси за вибором «Фінансово-грамотний споживач», «Екоспоживач» та «Християнська етика в українській культурі».

 

Впродовж 2021-2022 н. р. за участю учнів школи та гуртківців проводилася низка шкільних конкурсів і заходів згідно із планом  виховної  роботи закладу  на 2021-2022 н .р.

Серед проведених традиційних шкільних заходів є: День знань (01.09), День фізичної культури і спорту в рамках якого проведено лінійку до відкриття Олімпійського тижня, Олімпійські уроки, виставку малюнків та флешмоб (11.09), флешмоб до Міжнародного дня Миру (21.09), загальношкільні заходи до Дня працівників освіти (01.10), день учнівського самоврядування, традиційні вітання вчителів-пенсіонерів  (02.10), написання Всеукраїнського радіо диктанту національної єдності до Дня української писемності та мови (09.11), заходи та флешмоби до Дня Гідності і Свободи (20.11), загальношкільний виховний заходи до Дня пам’яті жертв Голодомору (27.11), акція «Запали свічу» (27.11),  свято до дня Святого Миколая (19.12), новорічні розваги (25-26.12), захід до Дня Соборності України, акція «Ланцюг єднання» (22.01), виховний захід до відзначення Дня Героїв Крут (29.01), пошта Святого Валентина до Дня усіх закоханих (14.02), виховний захід до Дня Героїв Небесної Сотні (20.02), літературна композиція до Міжнародного дня рідної мови (21.02), Шевченківські читання та виховні заходи до відзначення дня народження Т. Г. Шевченка (09.03)дистанційно. Традиційно вшановуємо День пам’яті та примирення (08.05), День вишиванки (19.05) та День Матері (07.05), Міжнародний день захисту дітей (01.06) та Свято останнього дзвоника (31.05). Однак, цьогоріч, за умов воєнного стану, нам не вдалося провести ці заходи з учнями в школі, вони відбувались у дистанційному форматі.

  Уся робота колективу закладу спрямована на виховання шанобливого ставлення до державних святинь, української мови і культури, історії. З цією метою налагоджено використання державної символіки України, проведено ряд виховних заходів, що сприяли формуванню почуття патріотизму в школярів. Національне виховання є важливою складовою виховного процесу в школі. З метою виховання поваги в учнів до традицій українського народу в школі проведено заходи до народних обрядових свят, конкурс «Замість ялинки -зимовий букет».

У навчальному закладі працює група подовженого дня, чисельність –  32 учні. Затверджено режим роботи ГПД.

Вихователем складений план роботи ГПД, проводились розвивальні та спортивні ігри, спостереження за природою під час прогулянок, виховні бесіди. Проте вся робота ГПД має бути зорієнтована на комплексний системний підхід до організації виховання, навчання, розвиток та збереження здоров’я учнів, чіткого дотримання режиму дня.

Важливим аргументом самоорганізації дитини є учнівське самоврядування, яке направляє до пошуку шляхів, оцінок, позицій життєвої активності. Виходячи з таких позицій, у школі створено демократичну модель учнівського самоврядування. Роботу учнівського самоврядування координує педагог-організатор. Діяльність учнівського самоврядування в 2021-2022 н. р. була спрямована на виконання основних завдань сучасної освіти, що зумовлені пріоритетними напрямами реформування школи, визначеними Державною національною програмою «Освіта («Україна ХХІ століття»), Концепцією національно-патріотичного виховання учнівської молоді, Концепцією розвитку загальної середньої освіти, програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів».

Пріоритетними напрямками діяльності учнівського парламенту були:

ü    використання потенціалу краєзнавчої роботи щодо патріотичного виховання учнів школи;

ü    виховання в учнів громадянських якостей; профілактика й попередження шкідливих звичок та правопорушень серед учнів;

ü    формування соціальної компетентності (відповідальної, вольової поведінки;

ü    значення особистості у шкільному та громадському житті;

ü    підвищення ефективності профорієнтаційної роботи через інтеграцію діяльності всіх ланок: навчальної, позакласної та позашкільної роботи, співпраці з батьківським комітетом, міським центром зайнятості, дитячими та громадськими організаціями, підприємствами району;

ü    вдосконалення методів роботи з активами класів та надання методичної допомоги, передача досвіду організаторської роботи; формування системи життєвих цінностей, створення умов для ефективного формування моральної культури учнів; використання засобів ІКТ.

Представники учнівського самоврядування були активними учасниками

всіх загальношкільних заходів. Члени учнівського самоврядування працювали згідно Статуту, виконували свої обов’язки відповідно до приналежності до тої чи іншої комісії чи міністерства. Проте у ІІ семестрі ця робота була анульована через запровадження дистанційної форми навчання.

 

РОЗДІЛ ІV. УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

 

Як керівник закладу освіти розумію, що якість освітньої діяльності неможлива без розуміння шляхів розвитку закладу освіти. Цілі розвитку та основні кроки задля їх досягнення формулюються у Стратегії розвитку, що містить визначення цінностей, на яких грунтується робота закладу.

Тому у 2021-2022 навчальному році адміністрація закладу освіти разом із групою педагогів  працювала над створенням Стратегії розвитку на 2021-2026 роки, метою якої є удосконалення якості освітніх послуг, які надає заклад, вироблення освітньої та наукової стратегії з урахуванням вимог НУШ.

Створенню Стратегії розвитку у закладі освіти передували індивідуальні бесіди, анкетування педагогічних працівників, учнів та батьків, що дало змогу сформувати уявлення про наявний стан діяльності закладу.

Під час розроблення Стратегії розвитку закладу та річного плану роботи закладу ми намагалися врахувати результати обговорення, пропозиції всіх учасників освітнього процесу. Створена Стратегія розвитку закладу включає у себе реалізацію  протягом п’яти років наступних проєктів: «Комфортне, безпечне освітнє середовище – вимога сучасності», «Шкільна територія – зона комфорту для учасників освітнього процесу», «Створення толерантного середовища. Булінгу – стоп», «Інформаційна грамотність – запорука успіху»  , «Професійна компетентність педагогічних працівників», «Вмотивований ініціативний вчитель –  головна рушійна сила позитивних змін», «Система оцінювання навчальних досягнень», «Управління закладом – колегіальне співробітництво», що дасть змогу скерувати педагогів до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, задоволення освітніх потреб молоді, створення розвивального середовища, у якому б реалізувалася сучасна модель випускника, особистості, що володіє технологіями усного та письмового спілкування двома  мовами, комп’ютерними технологіями.

Протягом 2021-2022 н. р. заклад освіти працював за освітньою програмою (погоджено педагогічною радою, протокол №1 від 31.08.2021 року), складеною відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти, яка враховувала побажання учнів та батьків та включала  курси за вибором.

Освітня програма для 1-4 класу розроблена відповідно до Закону України «Про освіту», Державного стандарту початкової освіти на основі типової освітньої програми для 1-4 класів закладів загальної середньої освіти, розробленої під керівництвом О. Я. Савченко.

Освітня програма базової середньої освіти розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від  вересня 2021 року  «Про затвердження Державного стандарту базової  середньої освіти» на основі типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405:

Реалізація інваріантної та варіативної складових навчального плану здійснювалась за  програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки України. Варіативна частина робочого навчального плану в 2021/2022 н. р. була спланована на врахування побажання учнів, запитів батьків, кадрове та навчально-методичне забезпечення. Години варіативної складової використані для вивчення курсів за вибором, факультативів з метою надання якісної освіти. Загальна кількість годин на варіативну складову становила 11 годин. А це: факультатив «Християнська етика в 1-4 класах, «Християнська етика в українській культурі» в 5-9 класах, курси за вибором «фінансово-грамотний споживач» та «екоспоживач» у 5-6 класах.

У 2021-2022 навчальному році навчальний заклад працював за річним планом, затвердженим за засіданні педагогічної ради № 1 від 31.08.2021 року, що включав розділи із управлінської діяльності, навчально-виховної, навчально-методичної та виховної робіт, контрольно-аналітичну та фінансово-господарську діяльність закладу.

На даний час адміністрація  закладу з робочою групою вчителів працює над розробленням річного плану роботи школи на 2022-2023 навчальний рік, з проєктом якого вже ознайомлений педагогічний колектив закладу (протокол засідання педагогічної ради №11 від 31.05.2022 року). Річний план  роблений відповідно до Стратегії розвитку та освітньої програми, є основним робочим документом для організації повсякденної діяльності закладу освіти впродовж навчального року та передбачає реалізацію чотирьох основних напрямків роботи внутрішньої системи забезпечення якості освіти, а саме щодо освітнього середовища, системи оцінювання освітньої діяльності учнів, системи педагогічної та управлінської діяльностей.

Для здійснення самооцінювання якості освітньої діяльності у закладі освіти розроблена внутрішня система забезпечення якості освіти (протокол засідання педагогічної ради №1 від 31.08.2021 року), що включає критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників та здобувачів освіти, управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти, систему та механізм забезпечення академічної доброчесності, інклюзивного навчання тощо. Проте повинна визнати, що моніторинг освітньої діяльності протягом 2021-2022 року здійснювався лише частково, що певною мірою пов’язано із карантинними обмеженнями та запровадження воєнного стану в Україні. Цього навчального року адміністрацією навчального закладу здійснювалося вивчення системи роботи лише вчителів, що атестувалися (7 педагогів), протягом навчального року вивчався стан ведення класних журналів, щоденників, здійснювалася перевірка ведення зошитів в початкових  класах. На основі перевірки складені аналітичні довідки, що підшиваються та зберігаються.

Особливу увагу, як керівник, хочу звернути на фінансове та матеріально-технічне забезпечення закладу. Протягом 2021-2022 навчального року у період літніх канікул  планувався капітальний ремонт харчоблоку. Проте через воєнний стан цей ремонт не відбудеться. Планується виконати деякі поточні ремонти, а саме: оновлення інтер’єру коридору початкових класів, вхідного коридору, деяких класних приміщень.

За період 2021-2022 навчального року заклад отримав за бюджетні кошти:

ü    Для наших наймолодших школярів, першокласників, було придбано  шкільні меблі (парти та стільці); комп’ютерну техніку: принтер, ламінатор та ноутбук; дидактичні матеріали;

ü    3 ноутбуки для педагогічних працівників.

         Протягом навчального року за кошти місцевого бюджету у навчальний заклад придбано наступні матеріали: 1 газонокоса, 1 умивальник, 3 крани до умивальників, дезінфікуючі та мийні засоби.

Засновником готується проектно-кошторисна документація на здійснення капітального ремонту харчоблоку закладу.

Хочу зазначити, що школа працювала протягом І семестру в режимі стабільності, ліміти на використання енерго- та газоносіїв дещо перевищувались у зимовий період, у ІІ семестрі – в режимі дистанційного навчання у стані війни.

 На сьогодні залишається багато нагальних проблем, які необхідно вирішити. Це капітальний ремонт харчоблоку, капітальний ремонт спортивного залу, реконструкція шкільних туалетів, поновлення навчального комп'ютерного обладнання, підготовка приміщення 5 класу для роботи за реформою НУШ. На даний час в пріоритеті стоїть підготовка приміщення захисної споруди для укриття  та перебування усіх школярів в момент повітряної тривоги чи надзвичайної ситуації. Без виконання цього завдання новий навчальний рік в очному форматі не розпочнеться.

Адміністрація закладу постійно вивчає потреби учнів та працівників, готує і доводить до відома засновника запити для задоволення потреб закладу.

 

Для успішної роботи та конструктивної взаємодії здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти важливе значення має створення сприятливого психологічного клімату у колективі. Психологічний клімат у закладі освіти є визначальним чинником для створення комфортних умов для здобувачів освіти та педагогічних працівників. Завжди схиляюся до конструктивного вирішення конфліктів задля прийняття рішення, яке задовільнятиме всіх учасників конфлікту. Важлива роль у цій роботі повинна належати психологу закладу. Нажаль, ця посада знаходиться на ваканції, проте ми працюємо у цьому напрямку.

Однією з важливих складових управлінського процесу є безумовне виконання вимог статті 30 Закону України «Про освіту», яка визначає перелік обов’язкової інформації, яку заклад має оприлюднювати. У нашому  закладі створений та активно функціонує офіційний блог, де є відкритий доступ до вищезгаданої публічної інформації, що знаходиться у рубриці «Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти». Блог закладу постійно оновлюється, висвітлює події, які відбуваються у житті школи, є одним із інструментів організації дистанційного навчання. Шкільне життя  закладу висвітлюється також на офіційній Facebook-сторінці закладу, що є більш популярною серед учнів та батьків.

Кадрова політика закладу спрямована на забезпечення закладу освіти кваліфікованими педагогічними та іншими працівниками. Протягом 2021-2022 н. р. заклад освіти був забезпечений кадрами, окрім психолога. (12 учителів працювали в 5-9 класах, 4 у 1-4 класах, 1 вихователь ГПД,  педагог-організатор.)         

На даний час вакантними у нас залишаються дві педагогічні посади: практичний психолог (0.5 ставки), педагог-організатор. Педагогічними та технічними працівниками інших професій ми забезпечені в повній мірі.      

Рівень педагогічної майстерності.

На кінець навчального року у закладі працювало 17 педагогічних працівників. З них:

«Спеціаліст вищої категорії» – 10 (58.8 %)

«Спеціаліст І категорії» – 3 (17,6 %)

«Спеціаліст ІІ категорії» – 1 (5.9 %)

«Бакалавр» - 1 (5,9 %)

«Молодший спеціаліст» - 2 (11.8 %)

«Старший учитель» – 6 (35,3 %)

«Учитель-методист» – 0.

          

Педагогічний стаж педагогічних працівників

№ п/п

Стаж роботи

Учителі

1

до 3-х років

0

2

4-10 років

2

3

11-20 років

3

4

Понад 20 років

12

 

Віковий склад педагогічних працівників

№ п/п

Вік педагогічних працівників

Учителі

1

до 30 років

0

2

31-40 років

3

3

41-50 років

8

4

51-60 років

4

5

61 і більше років

2

        

 

Підвищення педагогічної майстерності у 2021-2022 навчальному році

 

№ п/п

Вид діяльності

Учителі

1

Курсова підготовка на базі ТОКІППО

10

2

Атестація (всього)

у тому числі:

- підтвердили кваліфікаційну категорію

- не підтвердили кваліфікаційну категорію

- підвищили кваліфікаційну категорію

- підтвердили педагогічне звання:

             «старший вчитель»

   

- встановлено педагогічне звання

             «старший учитель»

- не підтверджено педагогічне звання «старший учитель»

6

 

3

-

2

 

1

 

 

1

 

-

 

Адміністрація  закладу сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників, розроблений перспективний план підвищення кваліфікації та план підвищення кваліфікації на рік. Планові курси педагогічні працівники проходять на базі Тернопільського ОКІППО, педагоги закладу є активними членами вебспільноти освітян, працюючи на таких платформах, як «Всеосвіта», «На урок», «Прометеус», «Едера» тощо, де проходять курси, беруть участь у семінарах та конференціях, розміщують власні методичні матеріали, створюють тести для перевірки рівня навчальних досягнень учнів.

У ході атестації педагогічних працівників було проведено тижні педагогічної майстерності вчителів, де педагоги демонстрували свої надбання, ділилися досвідом роботи з колегами.

 Адміністрація школи приділяє належну увагу моральному заохоченню педагогічних працівників, представляючи їх до нагородження грамотами різного рівня.  За підсумками атестації  педагогічні працівники подаються до нагородження грамотами відділу освіти Хоростківської міської ради. 2 педагогічні працівники були представлені до нагородження грамотами з нагоди Дня працівників освіти 2021 року.

Щороку, з нагоди Дня працівника освіти відповідно до Положення про преміювання педагогічних працівників відбувається преміювання усіх педагогічних працівників. В 2021 році преміювання кожного педагога становило 50%  до  посадового окладу.

Як директор школи у роботі з працівниками дотримуюся партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у школі немає агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом.  Я надаю колегам більше самостійності відповідно їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному з працівників бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей.

Висловлюю щиру подяку за співпрацю: учням – за уміння вчитись очно і дистанційно,  учителям — за творчість, за любов до своєї професії; батькам — за допомогу, розуміння, підтримку і сподіваюсь на подальшу плідну співпрацю; технічному персоналу за їх щоденну працю, за чистоту в закладі та на території школи. Я вірю, що наш заклад буде розвиватись, матеріальна база покращуватись,  педагоги удосконалювати свою майстерність, технічні працівники робити нашу домівку чистою та привабливою.


Немає коментарів:

Дописати коментар