ВСЗЯО

                 2023-2024 навчальний рік

            

НАКАЗ

с.Великий Говилів

 

 20.09. 2023                                                                                  №84 -од

Про створення робочої групи та проведення

самооцінювання якості освітньої діяльності

           Відповідно до Законів України «Про освіту» (стаття 41, частини 3 ст.48) та «Про повну загальну середню освіту» (стаття 42), Порядку проведення моніторингу якості освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 16 січня 2020 року №54, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2020 року за №154/34437, Методики оцінювання освітніх і управлінських процесів ЗЗСО, наказу МОНУ «Про затвердження методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗЗСО» від 30.11.2020 №1480, Положення про внутрішню систему забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти у Великоговилівській гімназії, затвердженого наказом керівника закладу №22 від 31.08.2021 року, з метою розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти у закладі, забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці

НАКАЗУЮ:

1. Провести у 2023-2024 н.р. комплексне вивчення й самооцінювання якості освітньої діяльності закладу за напрямком «Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу»

2. Призначити заступника директора з навчально-виховної роботи Процюк Л.Я. відповідальною особою із забезпечення якості процесу вивчення діяльності педагогічних працівників закладу.

3. Затвердити склад робочої групи :

  • Процюк Л.Я., заступник директора з навчально-виховної роботи, голова робочої групи;
  • Балук Г.І., вчитель математики, заступник голови робочої групи;
  • Плотніцька О.О., вчитель образотворчого мистецтва, музики, трудового навчання;
  • Музичка С.С., вчитель початкових класів;
  • Теодозів Г.І., вчитель біології, хімії;
  • Кримський Р.В., вчитель фізкультури;
  • Мельник Аліна, учнівський президент гімназії;

4. Затвердити орієнтовний План роботи робочої групи з проведення самооцінювання (Додаток 1).

5. Відповідальній особі:

5.1. координувати результативне запровадження внутрішньої системи забезпечення якості;

5.2. систематично проводити навчання з членами робочої групи щодо визначення й аналізу відповідного компоненту системи забезпечення якості;

5.3. узагальнити результати самооцінювання та визначити рівень освітньої діяльності закладу освіти;

5.4. підготувати висновки і визначити шляхи вдосконалення освітньої діяльності.

6. Членам робочої групи:

6.1. використовувати такі методи збору інформації як вивчення документації, спостереження за навчальним заняттям, опитування та анкетування всіх учасників освітнього процесу;

6.2. підготувати перелік запитань для проведення анкетування серед педагогічних працівників, батьків та учнів, яким виповнилося 14 років, за напрямом відповідно до критеріїв оцінювання освітніх та управлінських процесів закладу та внутрішньої системи забезпечення якості освіти ( Додаток до Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти (пункт 6)

6.3. підготувати звіт до 01.06.2024 року за результатами самооцінювання з пропозиціями про удосконалення освітньої діяльності.

7. Заслухати звіт про результати самооцінювання на засіданні педагогічної ради у травні 2024 року та врахувати її рішення при коригуванні  освітньої програми та річного плану роботи школи на 2024-2025 навчальний рік.

8. Оприлюднити звіт про результати самооцінювання та спостереження на сайті школи.

9.    Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Директор                                                                  Ганна ДАВИДІВ

Ознайомлені


Додаток 1

Орієнтовний план роботи робочої групи

з проведення комплексного вивчення й самооцінювання  якості освітньої діяльності

№ з/п

Зміст роботи

Термін виконання

Відповідальний

І етап             Підготовчий

1

Організація та проведення самооцінювання якості освітньої діяльності у 2023 –2024 н.р.

  протягом року

відповідальна особа

2

Затвердження членів робочої групи з питань вивчення й самооцінювання якості освітньої діяльності

 вересень

Директор

3

Ознайомлення з критеріями, індикаторами оцінювання освітньої діяльності за напрямом

 вересень

відповідальна особа

ІІ етап       Діяльнісний

4

Проведення навчання з членами робочих груп щодо визначення і аналізу відповідного компоненту системи забезпечення якості

 жовтень

відповідальна особа

5

Розробка опитувальних анкет, узгодження їх змісту

жовтень

Члени робочих груп

6

Проведення опитування серед здобувачів освіти та їх батьків

До 01.03.2024р.

Члени робочих груп

7

Проведення опитування серед педагогічних працівників

До 01.03.2024 р.

Члени робочих груп

ІІІ етап     Узагальнення результатів

8

Підготовка звіту за результатами самооцінювання за напрямом

До 01.05.2024

заступник голови робочої групи

9

Узагальнення результатів самооцінювання та визначення рівня освітньої діяльності закладу освіти

До 01.06.2024

Голова робочої групи

ІV етап         Представлення результатів

10

Визначення шляхів вдосконалення освітньої діяльності на засіданні педагогічної ради

 Червень 2024

Педагогічний колектив

 

                                                                            НАКАЗ

с.Великий Говилів 

 02.01. 2023                                                                                  №01 -од

Про створення робочих груп та проведення

самооцінювання якості освітньої діяльності

           Відповідно до Законів України «Про освіту» (стаття 41, частини 3 ст.48) та «Про повну загальну середню освіту» (стаття 42), Порядку проведення моніторингу якості освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 16 січня 2020 року №54, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2020 року за №154/34437, Методики оцінювання освітніх і управлінських процесів ЗЗСО, наказу МОНУ «Про затвердження методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗЗСО» від 30.11.2020 №1480, Положення про внутрішню систему забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти у Великоговилівській гімназії, затвердженого наказом керівника закладу №22 від 31.08.2021 року, з метою розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти у закладі, забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці

НАКАЗУЮ:

1. Провести у 2022-2023 н.р. комплексне вивчення й самооцінювання якості освітньої діяльності закладу за напрямами «Освітнє середовище в закладі», «Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу», «Управлінська діяльність», «Система оцінювання здобувачів освіти»

2. Призначити заступника директора з навчально-виховної роботи Процюк Л.Я. відповідальною особою із забезпечення якості процесу вивчення діяльності педагогічних працівників закладу, Сеньків В.М., педагога-організатора, вчителя української мови – відповідальною особою із забезпечення якості проведення самоаналізу освітнього середовища гімназії, Кибу І.Я., вчителя історії, правознавства – відповідальною особою із забезпечення якості проведення самоаналізу управлінської діяльності, Сліпець О.С., вчителя географії - відповідальною особою із забезпечення якості проведення самоаналізу системи оцінювання здобувачів освіти.

3. Затвердити склад робочої групи 1:

  • Процюк Л.Я., заступник директора з навчально-виховної роботи, голова робочої групи;
  • Балук Г.І., вчитель математики, заступник голови робочої групи;
  • Плотніцька О.О., вчитель образотворчого мистецтва, музики, трудового навчання;
  • Гладій М.В., вчитель початкових класів;
  • Люта М.М., голова ради гімназії;
  • Кукурудза Надія, учнівський президент гімназії;

склад робочої групи 2:

  • Сеньків В.М., вчитель української мови, педагог-організатор-голова робочої групи;
  • Сеньків І.А., вчитель початкових класів-заступник голови;
  • Кримський Р.В., вчитель фізкультури;
  • Татарин О.І., вихователь ГПД;
  • Теодозів В.М., брат медичний;
  • Булаєвич А.В., голова батьківського комітету 5 класу;
  • Любий Максим, член учнівського самоврядування, учень 9 класу;

Склад робочої групи 3:

  • Киба І.Я., вчитель історії, бібліотекар-голова робочої групи;
  • Лабата Н.А., вчитель української мови та літератури-заступник;
  • Музичка С.С., вчитель початкових класів;
  • Марущак Г.М. , голова батьківського комітету 8 класу;
  • Сівіцька І.В., голова батьківського комітету 6 класу,
  • Гарагуц Дмитро, член учнівського самоврядування, учень 9 класу

Склад робочої групи 4:

  • Сліпець О.С., вчитель географії- голова робочої групи;
  • Голець Л.Я., вчитель англійської мови- заступник;
  • Теодозів Г.І., вчитель біології, хімії;
  • Кукурудза М.А., вчитель інформатики;
  • Гарагуц О.М. , голова батьківського комітету 9 класу,
  • Ключник Ірина, член учнівського самоврядування, учениця 8 класу.

4. Затвердити орієнтовний План роботи робочих груп з проведення самооцінювання (Додаток 1).

5. Відповідальним особам:

5.1. координувати результативне запровадження внутрішньої системи забезпечення якості;

5.2. систематично проводити навчання з членами робочої групи щодо визначення й аналізу відповідного компоненту системи забезпечення якості;

5.3. узагальнити результати самооцінювання та визначити рівень освітньої діяльності закладу освіти;

5.4. підготувати висновки і визначити шляхи вдосконалення освітньої діяльності.

6. Членам робочих груп:

6.1. використовувати такі методи збору інформації як вивчення документації, спостереження за навчальним заняттям, опитування та анкетування всіх учасників освітнього процесу;

6.2. підготувати перелік запитань для проведення анкетування серед педагогічних працівників, батьків та учнів, яким виповнилося 14 років, за напрямом відповідно до критеріїв оцінювання освітніх та управлінських процесів закладу та внутрішньої системи забезпечення якості освіти ( Додаток до Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти (пункт 6)

6.3. підготувати звіт до 01.06.2023 року за результатами самооцінювання з пропозиціями про удосконалення освітньої діяльності.

7. Заслухати звіт про результати самооцінювання на засіданні педагогічної ради у червні 2023 року та врахувати її рішення при коригуванні  освітньої програми та річного плану роботи школи на 2023-2024 навчальний рік.

8. Оприлюднити звіт про результати самооцінювання та спостереження на сайті школи.

9.    Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Директор                                                                  Ганна ДАВИДІВ

Ознайомлені:

Додаток 1

до наказу №1 від 02.01 2023

Орієнтовний план роботи робочих груп

з проведення комплексного вивчення й самооцінювання  якості освітньої діяльності

№ з/п

Зміст роботи

Термін виконання

Відповідальний

І етап             Підготовчий

1

Організація та проведення самооцінювання якості освітньої діяльності у 2022 –2023 н.р.

 Січень-березень 2023

відповідальна особа

2

Затвердження членів робочої групи з питань вивчення й самооцінювання якості освітньої діяльності

 Січень

Директор

3

Ознайомлення з критеріями, індикаторами оцінювання освітньої діяльності за напрямом

 Січень 2023

відповідальна особа

ІІ етап       Діяльнісний

4

Проведення навчання з членами робочих груп щодо визначення і аналізу відповідного компоненту системи забезпечення якості

 Січень 2023

відповідальна особа

5

Розробка опитувальних анкет, узгодження їх змісту

Січень-лютий 2023

Члени робочих груп

6

Проведення опитування серед здобувачів освіти та їх батьків

До 01.03.2023р.

Члени робочих груп

7

Проведення опитування серед педагогічних працівників

До 01.03.2023 р.

Члени робочих груп

ІІІ етап     Узагальнення результатів

8

Підготовка звіту за результатами самооцінювання за напрямом

До 01.05.2023

заступник голови робочої групи

9

Узагальнення результатів самооцінювання та визначення рівня освітньої діяльності закладу освіти

До 01.06.2023

Голова робочої групи

ІV етап         Представлення результатів

10

Визначення шляхів вдосконалення освітньої діяльності на засіданні педагогічної ради

 Червень 2023

Педагогічний колектив


СХВАЛЕНО
педагогічною радою
Великоговилівської гімназії
Протокол №1
від 30.08 2021 року                                   

 


ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор Великоговилівської гімназії                                                          ______________ Давидів Г.Я. 

30.08 2021 р.         

 

 ПОЛОЖЕННЯ
про внутрішню систему

забезпечення якості освіти

  у Великоговилівській гімназії

Хоростківської міської ради

 

 І. Загальні положення

         Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти у Великоговилівській гімназії Хоростківської міської ради(далі – ВСЗЯО) розроблено відповідно до Законів України «Про освіту»; «Про повну загальну середню освіту»; розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»; ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги; ДСТУ ISO 9000:2015 Системи управління якістю. Основні положення та словник термінів; наказу Міністерства освіти і науки України від 09.01.2019 № 17 «Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти».
У процесі розроблення Положення про ВСЗЯО враховувалися «Рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти» .
Внутрішня система забезпечення якості освіти у Великоговилівській гімназії будується на виконання статті 41 Закону України «Про освіту» для спрямування та контролю діяльності закладу щодо забезпечення якості освіти.
Процес створення та реалізації внутрішньої системи забезпечення якості освіти в школі базується на таких принципах:

·        автономія закладу освіти;

·        академічна доброчесність;

·        академічна свобода;

·        гнучкість і адаптивність системи освітньої діяльності;

·        гуманізм;

·        забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;

·        забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності;

·        демократизм;

·        державно-громадське управління;

·        доступність для кожного громадянина всіх форм і типів освітніх послуг, що надаються державою;

·        людиноцентризм, дитиноцентризм;

·        постійне вдосконалення освітньої діяльності;

·        свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми, закладу освіти, інших суб’єктів освітньої діяльності;

·        урахування впливу зовнішніх чинників;

·        цілісність системи управління якістю освіти.

Метою розбудови та функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти в у Великоговилівській гімназії є:

·        гарантування якості освіти;

·        формування довіри громади до ЗЗСО;

·        постійне та послідовне підвищення якості освіти.

Відповідальність за впровадження ВСЗЯО в ЗЗСО покладається на директора.

ІІ. Структура внутрішньої системи забезпечення якості освіти

Складовими системи забезпечення якості освіти в закладі освіти є:

·        політика та процедури внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

·        система та механізми забезпечення академічної доброчесності в закладі освіти;

·        критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;

·        критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;

·        критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти;

·        механізми реалізації внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

ІІІ. Політика та процедури забезпечення внутрішньої системи забезпечення якості освіти

Політика внутрішньої системи забезпечення якості освіти спрямована на:

3.1. створення системи та механізмів забезпечення академічної доброчесності;

3.2. забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освіти;

3.3. забезпечення наявності в закладі освіти необхідних ресурсів для організації освітнього процесу;

3.4. створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища;

3.5. запобігання та протидію булінгу (цькуванню);

3.6. застосування системи внутрішнього моніторингу для відстеження та коригування результатів освітньої діяльності.

3.1. Створення системи та механізмів забезпечення академічної доброчесності (див. розділ ІV);

3.2. Забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освіти

Для ефективного управління ЗЗСО має бути забезпечений такими компонентами інформаційних систем, як:

·        сучасна мережа Інтернет;

·        технічне забезпечення (комп’ютерне, мультимедійне обладнання, цифрові засоби: проектор, фотокамера, проекційний екран, інтерактивна дошка тощо);

·        ліцензовані програмні продукти, електронні освітні ресурси;

·        єдиний інформаційний простір закладу (можливість спільного використання суб'єктами освіти наявних у системі електронних ресурсів);

·        доступ до наявних освітніх веб-ресурсів (веб-сайти, блоги педагогів, сайт закладу освіти, платформа для дистанційної освіти);

·        інформаційні ресурси навчального призначення (бібліотека, бази даних, інформаційні системи, програмне забезпечення, засоби зв'язку, комп'ютерні та телекомунікаційні мережі, радіо- та телеканали тощо).

3.3. Забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу

 Для організації освітнього процесу заклад забезпечений такими ресурсами, як:

·        Державний стандарт загальної середньої освіти;

·        типові освітні програми;

·        статут гімназії;

·        стратегія розвитку закладу освіти;

·        річний план роботи школи;

·        освітня програма закладу освіти;

·        штатний розпис школи ;

·        календарно-тематичне планування;

·        методики та технології організації освітнього процесу;

·        методики роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;

·        система матеріального та морального заохочення;

·        плани підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

3.4. Створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища

Створення в школі інклюзивного освітнього середовища передбачає:

·        організацію безбар’єрного простору (фізичну можливість та зручність потрапляння до закладу освіти, фізичну безпеку при пересуванні в ньому; можливість вільного отримання інформації про заклад освіти і освітні послуги, що надаються);

·        облаштування ресурсної кімнати (організація зони навчання та побутово-практичної зони);

·        забезпечення медіатеки мультимедійними засобами для максимального наближення дітей до необхідних джерел інформації;

·        застосування допоміжних технологій (пристрої для прослуховування, розширеної та альтернативної комунікації, принтери і дисплеї системи Брайля, інтерактивне обладнання);

·        створення комплексної системи заходів із супроводу учня з особливими освітніми потребами (корекційно-розвивальні заняття з практичним психологом, вчителем-логопедом, вчителем-дефектологом, вчителем-реабілітологом);

·        адаптацію та модифікацію типової освітньої програми або її компонентів (гнучкість програми, різні навчальні методики і проведення відповідного оцінювання, розробка індивідуальної програми розвитку);

·        реалізацію просвітницьких заходів щодо формування толерантності, поваги до індивідуальних особливостей дітей, подолання ментальних бар’єрів у взаємодії, неупередженості та недопущення дискримінації;

·        здійснення психолого-педагогічного супроводу формування у дітей з особливими освітніми потребами почуття поваги і власної гідності, усвідомлення своєї повноцінності та значущості у суспільстві.

3.5. Запобігання та протидія булінгу (цькуванню)

Запобігання та протидія булінгу (цькуванню) в ЗЗСО передбачає:

·        розроблення та оприлюднення правил поведінки здобувача освіти в школі;

·        розроблення та оприлюднення плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

·        розроблення та оприлюднення порядку подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

·        розроблення та оприлюднення порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в школі та відповідальності осіб, причетних до булінгу (цькування) тощо.

3.6. Застосування системи внутрішнього моніторингу для відстеження та коригування результатів освітньої діяльності

До складу системи внутрішнього моніторингу належать:

·        система внутрішнього моніторингу якості освітньої діяльності та якості освіти;

·        система самооцінювання якості педагогічної та управлінської діяльності;

·        система оцінювання навчальних досягнень учнів.

Методи збору інформації:

·        Аналіз документів (плани роботи, звіти, протоколи засідань педагогічної ради, класні журнали тощо).

·        Опитування:

– анкетування учасників освітнього процесу (педагогів, учнів, батьків);

– інтерв’ю (з педагогічними працівниками, представниками учнівського самоврядування);

– фокус-групи (з батьками, учнями, представниками учнівського самоврядування, педагогами).

·        Моніторинг:

– навчальних досягнень здобувачів освіти;

– педагогічної діяльності (спостереження за проведенням навчальних занять, позакласною роботою тощо);

– спостереження за освітнім середовищем (санітарно-гігієнічні умови, стан забезпечення навчальних приміщень, безпека спортивних та ігрових майданчиків, робота їдальні та буфету, вплив середовища на навчальну діяльність тощо).

Інструментарій методів збору інформації:

·        пам’ятки для аналізу документів (щодо системи оцінювання навчальних досягнень учнів; фінансування закладу освіти; кількісно-якісного складу педагогічних працівників тощо);

·        анкети (для педагогів, учнів, батьків);

·        бланки спостереження (за проведенням навчальних занять, позакласною роботою тощо).

IV. Система та механізми забезпечення академічної доброчесності

4.1. Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками передбачає:

·        посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

·        дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

·        надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну діяльність;

·        контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;

·        об’єктивне оцінювання результатів навчання.

4.2. Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:

·        самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);

·        посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

·        дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

·        надання достовірної інформації про результати власної навчальної діяльності і джерела інформації.

4.3. За порушення академічної доброчесності педагогічні працівники школи можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:

·        відмова в присвоєнні кваліфікаційної категорії;

·        позбавлення присвоєної кваліфікаційної категорії;

·        відмова в присвоєнні педагогічного звання;

·        позбавлення присвоєного педагогічного звання;

·        позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.

4.4. За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:

·        повторне проходження оцінювання (контрольна, практична, лабораторна роботи, тест, залік тощо);

·        повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми.

V. Критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти

Критерії, правила і процедури оцінювання учнів у ЗЗСО визначаються на основі положень відповідних наказів МОН України щодо оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти.

5.1. Оцінювання результатів навчання та особистих досягнень учнів у першому класі має формувальний характер, здійснюється вербально, на суб’єкт-суб’єктних засадах, що передбачає активне залучення учнів до самоконтролю і самооцінювання (відповідно до наказу МОН України від 20.08.2018  № 924 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу у Новій українській школі»).

5.2. Навчальні досягнення учнів 2-4 класів підлягають формувальному і підсумковому (тематичному та завершальному) оцінюванню. Оцінювання результатів навчання учнів других класів здійснюється вербально (відповідно до наказу МОН України від 27.08.2019 № 1154 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів другого класу»).

5.4. Оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи здійснюється за 12-бальною шкалою (відповідно до наказу МОН України від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти»).

Відповідно до ступеня оволодіння знаннями і способами діяльності виокремлюються чотири рівні навчальних досягнень учнів: початковий, середній, достатній, високий.

Оцінювання здійснюється у процесі повсякденного вивчення результатів навчальної роботи учнів, а також за результатами перевірки навчальних досягнень учнів: усної (індивідуальне, групове, фронтальне опитування), письмової (самостійна робота, контрольна робота, тематична контрольна робота, тестування, та ін.).

5.5.Обов’язковому оцінюванню підлягають навчальні досягнення учнів з предметів інваріантної складової навчального плану закладу.

5.6. Державна підсумкова атестація осіб, які здобувають загальну середню освіту в гімназії , відбувається відповідно до наказу МОН України від 07.12.2018 № 1369 «Про затвердження Порядку проведення державної підсумкової атестації» (Із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти і науки України № 221 від 18.02.2019).

VI. Критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників

Критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників закладу визначаються на основі положень наказу МОН України від 09.01.2019 № 17 «Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти».

Індикатори оцінювання та методи збору інформації для критеріїв оцінювання визначаються відповідно до Додатку 1. Критерії, індикатори оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти «Рекомендацій до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти» (Бобровський М. В., Горбачов С. І., Заплотинська О. О.).

 Вимога 1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти.

Критерії оцінювання:

1.1. Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність.

1.2. Педагогічні працівники застосовують освітні технології, спрямовані на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти.

1.3. Педагогічні працівники беруть участь у формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій для здобувачів освіти (за потреби).

1.4 Педагогічні працівники створюють та/або використовують освітні ресурси (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, веб-сайти, блоги тощо).

1.5. Педагогічні працівники сприяють формуванню суспільних цінностей у здобувачів освіти у процесі їх навчання, виховання та розвитку.

1.6. Педагогічні працівники використовують інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі.

6.2. Вимога 2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників.

Критерії оцінювання:

2.1. Педагогічні працівники забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації, у тому числі щодо методик роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

2.2. Педагогічні працівники здійснюють інноваційну освітню діяльність, беруть участь у освітніх проектах, залучаються до роботи як освітні експерти.

6.3. Вимога 3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти.

Критерії оцінювання:

3.1. Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства.

3.2. Педагогічні працівники співпрацюють з батьками здобувачів освіти з питань організації освітнього процесу, забезпечують постійний зворотній зв'язок.

3.3. У закладі освіти існує практика педагогічного наставництва, взаємонавчання та інших форм професійної співпраці.

6.4. Вимога 4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності.

Критерії оцінювання:

4.1. Педагогічні працівники під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності дотримуються академічної доброчесності.

4.2. Педагогічні працівники сприяють дотриманню академічної доброчесності здобувачами освіти.

VII. Критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти

Критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти визначаються на основі положень наказу Міністерства освіти і науки України від 09.01.2019 № 17 «Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти».

Індикатори оцінювання та методи збору інформації для критеріїв оцінювання визначаються відповідно до Додатку 1. Критерії, індикатори оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти «Рекомендацій до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти» (Бобровський М. В., Горбачов С. І., Заплотинська О. О.).

7.1. Вимога 1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань.

Критерії оцінювання:

1.1. У закладі освіти затверджено стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності.

1.2. У закладі освіти річне планування та відстеження його результативності здійснюються відповідно до стратегії його розвитку та з урахуванням освітньої програми.

1.3. У ЗЗСО здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти.

1.4. Керівництво закладу освіти планує та здійснює заходи щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання.

7.2. Вимога 2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм.

Критерії оцінювання:

2.1. Керівництво ЗЗСО сприяє створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємну довіру.

2.2. Заклад освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах.

7.3. Вимога 3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників.

Критерії оцінювання:

3.1. Керівник закладу освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми.

3.2. Керівництво закладу освіти за допомогою системи матеріального та морального заохочення мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності.

3.3. Керівництво закладу освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників.

7.4. Вимога 4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодія закладу освіти з місцевою громадою.

Критерії оцінювання:

4.1. У закладі освіти створюються умови для реалізації прав і обов'язків учасників освітнього процесу.

4.2. Управлінські рішення приймаються з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу.

4.3. Керівництво ЗЗСО створює умови для розвитку громадського самоврядування.

4.4. Керівництво закладу освіти сприяє виявленню громадської активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їх участі в житті місцевої громади.

4.5. Режим роботи закладу освіти та розклад занять враховують вікові особливості здобувачів освіти, відповідають їх освітнім потребам.

4.6. У школі створюються умови для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти.

7.5. Вимога 5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності.

Критерії оцінювання:

5.1. Заклад освіти впроваджує політику академічної доброчесності.

5.2. Керівництво школи сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції.

VIIІ. Механізми реалізації внутрішньої системи забезпечення якості освіти

Механізми реалізації ВСЗЯО передбачають здійснення періодичного оцінювання компонентів ЗЗСО за напрямами оцінювання відповідальними посадовими особами і представниками громадських структур закладу освіти на основі визначених методів збору інформації та відповідного інструментарію. Отримана інформація узагальнюється, відповідний компонент оцінюється, після чого зазначені матеріали передаються дирекції закладу для прийняття відповідного управлінського рішення щодо удосконалення якості освіти в школі Дані щодо процедури та результатів оцінювання узагальнені в таблиці «Механізми реалізації ВСЗЯО» (див. табл. 1).

2. Компоненти напряму оцінювання. До них віднесено (відповідно до наказу МОН України від 09.01.2019 № 17 «Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти»):

·        освітнє середовище закладу освіти (облаштування території, стан приміщення закладу, дотримання повітряно-теплового режиму, стан освітлення, прибирання приміщень, облаштування та утримання туалетів, дотримання питного режиму тощо);

·        система оцінювання здобувачів освіти (оприлюднення критеріїв, правил та процедур оцінювання навчальних досягнень, здійснення аналізу результатів навчання учнів, впровадження системи формувального оцінювання тощо);

·        педагогічна діяльність педагогічних працівників (формування та реалізація індивідуальних освітніх траєкторій учнів, використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі, розвиток педагогіки партнерства тощо);

·        управлінські процеси закладу освіти (стратегія розвитку закладу, здійснення річного планування відповідно до стратегії, підвищення кваліфікації педагогічних працівників тощо).

3. Періодичність оцінювання. Визначається відповідно до частоти оцінювання (1 раз на п’ять років, 1 раз на 3 роки, 1 раз на рік, півріччя (семестр), квартал (чверть), щомісячно, щотижнево тощо).

4. Відповідальні за оцінювання. Ними є не тільки члени адміністрації закладу освіти, а й представники колективу, громадських організацій закладу. Перелік таких осіб може виглядати так: директор, заступники директора, голови методичних об’єднань, педагогічні працівники, психолог, соціальний педагог, бібліотекар, медична сестра, члени ради школи, батьківського комітету, учнівського комітету тощо.

5. Методи збору інформації та інструментарій. У цій графі визначається метод збору інформації (аналіз документів, опитування, спостереження) та інструментарій (пам’ятка, бланк, анкета тощо).

6. Форми узагальнення інформації. До інформації, яку має надати відповідальна особа після завершення процедури оцінювання, віднесено аналітичну довідку, письмовий звіт, усний звіт, доповідну записку, акт тощо.

7. Рівень оцінювання. Рівень оцінювання як обов’язковий елемент механізму передбачає визначення рівня оцінювання: перший (високий); другий (достатній); третій (вимагає покращення); четвертий (низький).

8. Управлінське рішення. Управлінське рішення приймається на основі аналізу отриманої інформації у вигляді наказу, рішення педагогічної ради, ради закладу, розпорядження, вказівки, письмового доручення, припису, інструкції, резолюції тощо і спрямовано на вдосконалення якості освіти в ЗЗСО.

Немає коментарів:

Дописати коментар