Охорона праці

                   2024-2025 навчальний рік  

 29.08 2024                                                                           №68-од

Про створення служби

 охорони праці

     Відповідно до Закону  України «Про охорону праці» (ст.15), Закону України «Про освіту», Типового положення про службу охорони праці, Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти (далі – Положення № 1669), затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 26.12.2017  № 1669, з метою створення безпечних умов для життя і здоров’я  учасників освітнього процесу, запобіганню виробничого травматизму,

            Н А К А З У Ю :

1.Створити службу охорони праці у 2024-2025 н.р. у складі:

Голова – Сеньків В.М.,

члени  -  Сліпець О.С., вчитель,

                Дудар О.Є., сестра медична,

                Лабатий М.В.,завідувач господарством.

2. Службі охорони праці у разі виявлення порушень охорони праці:

2.1.Видати працівникам школи обов’язкові для виконання приписи щодо усунення наявних недоліків, одержаних від них необхідні відомості, документацію і пояснення з питань охорони праці.

2.2.Вимагати відсторонення від роботи осіб, які не пройшли передбачених законодавством медичного огляду, навчання, інструктажу, перевірки знань і не виконують вимог нормативно-правових актів з охорони праці.

2.3. Зупиняти роботу машин, механізмів, устаткування та інших засобів у разі порушень, які  створюють загрозу життю або здоров’ю працівників та учнів.

2.4.Формувати директору подання про притягнення до відповідальності працівників, які порушують вимоги щодо охорони праці.

3.Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

  

 Директор гімназії                                                              Ганна ДАВИДІВ

З наказом ознайомлені:

 29.08 2024                                                                           №69-од

Про організацію роботи з питань

охорони праці, безпеки життєдіяльності

під час освітнього процесу

 у 2024-2025 навчальному році

 

    На виконання Закону України «Про охорону праці», «Про пожежну безпеку», Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти (далі – Положення № 1669), затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 26.12.2017  № 1669, з метою попередження виробничого травматизму, дотримання правил з техніки безпеки всіма учасниками освітнього процесу та належного санітарно-гігієнічного стану, дотримання вимог воєнного стану

 НАКАЗУЮ:

1.    Затвердити план роботи закладу щодо поліпшення безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу на 2024-2025 навчальний рік. (Додаток 1) . 

2.    Відповідальність за забезпечення охорони праці,  дотримання здорових і безпечних умов праці, норм і правил техніки безпеки, виробничої санітарії, пожежної безпеки всіма учасниками освітнього процесу  покладаю на себе.

3.    Призначити відповідальним за організацію роботи з охорони праці, організацію роботи з безпеки життєдіяльності школярів, проведення вступного інструктажу з працівниками закладу згідно з тематичним планом і Програмою, затвердженими наказом директора закладу, за проведення інструктажів з охорони праці на робочому місці з  педагогічним колективом з охорони праці

(первинний, цільовий, позаплановий), та при проведенні позакласних і позашкільних заходів, з відповідальними особами, керівниками груп при проведенні екскурсій, поїздок учнів

заступника з навчально-виховної роботи.

4.    Відповідальному за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності:

4.1.Переглянути інструкції з охорони праці та безпеки життєдіяльності.

                                                                                                    До 05.09.2024

4.2.Переглянути посадові інструкції для працівників гімназії з урахуванням вимог ОП та пожежної безпеки і Положення про організацію роботи з охорони праці учасників освітнього процесу закладу.

 Протягом вересня 2024.

4.3.Провести навчання та атестувати новопризначених працівників гімназії з питань охорони праці.

До 20.09.2024

 4.4. Провести посвідчення стану безпеки електроустановок споживачів і скласти відповідний акт.

До  03.09.2024

4.6.   Провести інструктажі з охорони праці з працівниками закладу з реєстрацією у відповідних журналах обліку інструктажів.

                                                                                                    02.09.2024 07.01.2025

4.7.Забезпечити виконання комплексних заходів з організації безпечних та нешкідливих умов праці відповідно до умов колективного договору

До 29.12.2024

4.8.Проводити навчання і інструктаж класних керівників, керівників гуртків, вчителів та інших осіб, залучених до організації позакласної роботи згідно з наказом МОН України від 15.05.2023 року № 563.

 

 

5.Призначити Лабатого М.В., завгоспа школи   відповідальним за проведення заходів щодо запобігання травматизму і професійних захворювань серед технічного персоналу, організацію роботи з охорони праці, проведення інструктажу з техніки безпеки з обслуговуючим персоналом та ведення книги інструктажу з техніки безпеки, а також за справність пожежного інвентаря, пожежної безпеки під час експлуатації виробничого і енергетичного обладнання, електричних приладів та теплового господарства школи.

6.    Відповідальність за виконання навчальних програм з БЖД для учнів, безпечної поведінки на вулицях і дорогах, правил поведінки на воді, на льоду, поведінки з вибухонебезпечними предметами, з газом, отруйними речовинами, правилами поведінки в час воєнного стану, правилами реагування на сигнал повітряної тривоги та ведення книги інструктажу з техніки безпеки для учнів покласти: в 1-4  та 5-9 класах – на класних керівників.

7.    Створити комісію щодо розслідування нещасних випадків   у складі:

                заступник директора з НВР    –голова комісії;

Кримський Р.В.– вчитель фізичної культури, член комісії;

               Дудар О.Є., медична сестра школи, член комісії.

               Класні керівники 1-9 класів, члени комісії/за згодою/.

    8.Комісії щодо розслідування нещасних випадків:

8.1. вести журнал реєстрації нещасних випадків.

8.2. Зясовувати  причини, що призвели до травм та приймати відповідні рішення .

8.3.  Негайно доповідати директору школи про виникнення випадку травматизму у закладі.

8.4. Надавати при необхідності першу медичну допомогу потерпілим внаслідок травми.

9. Затвердити алгоритм дій у разі виникнення нещасного випадку з учасником освітнього процесу. /Додаток 2/

10. Відповідальність за дотримання режиму роботи всіма працівниками покласти на заступника з НВР та завгоспа школи.

11. Призначити відповідальним за дотримання норм і правил техніки безпеки, виробничої санітарії, пожежної безпеки, забезпечення безпечного стану  робочих місць, пристроїв, інструментів, спортивного обладнання, проведення інструктажів з охорони праці під час занять та проведення позаурочних заходів з учнями:

1.    у кабінеті хімії та біології, хімії –  Теодозів Г.І.,

2.    у кабінеті математики – Балук Г.І.;

3.    у кабінеті фізики – Сліпець.О.С.;

4.    у кабінеті інформатики  –  Кукурудзу М.А.;

5.    Кримського Р.В.. на уроках фізичного виховання.

6.    Сліпець О.С., Процюк Л.Я..  на уроках трудового навчання.

7.    у кабінеті  історії та правознавства – Кибу І.Я..

8.    у кабінеті укр.мови та літератури -Сеньків В.М.

9.    у кабінеті зарубіжної літератури – Лабату Н.А...

10. у кабінеті англійської мови – Голець Л.Я.,

11. у кабінетах початкових класів – вчителів початкових класів.

12. Вчителям-предметникам та вчителям початкових класів:

1.    приймати необхідні міри щодо виконання діючих правил та інструкцій з ТБ;

2.    постійно проводити інструктажі і вести журнал з ТБ;

3.    обладнати куточки з ТБ;

4.    в разі виникнення нещасного випадку приймати невідкладні міри по наданню першочергової допомоги потерпілим і негайно повідомляти адміністрацію школи.

13. Усім відповідальним:

-здійснювати постійний контроль за дотриманням правил і норм охорони праці, виробничої санітарії, пожежної безпеки;

-постійно організовувати навчання працівників школи з ТБ, проводити інструктажі і вести журнали з ТБ з різними групами працівників;

-контролювати наявність та використання навчального обладнання, відповідність меблів віковим групам учнів;

-організовувати заходи з учнями і батьками щодо попередження травматизму, дорожньо-транспортних пригод та нещасних випадків.

14. Адміністрації школи проводити вступний інструктаж з ТБ з особами, які приймаються на роботу.

15. Всім працівникам закладу дотримуватись встановленого режиму роботи школи.

Суворо забороняються будь-які роботи в навчальних кабінетах та майстернях раніше 08.00 і пізніше 17.00 годин без письмового розпорядження адміністрації.

16.  Завідувачу господарством :

16.1.  Забезпечити експлуатацію будівель, споруд і території відповідно до вимог, правил і норм з охорони праці та догляд за ними. Щокварталу складати акти про перевірку стану споруд.

16.2. Забезпечити дотримання норм безпеки під час експлуатації виробничого, енергетичного, вентиляційного обладнання, машин, механізмів, котлів.

16.3. Забезпечити правильність складання і збереження матеріальних цінностей, належний санітарно-гігієнічний стан побутових і допоміжних приміщень.

16.4. Забезпечити дотримання норм протипожежної безпеки в будівлях і спорудах, стежити за наявністю та справністю засобів пожежогасіння.

16.5. Організувати проведення замірів опору ізоляції електроустановок та електропроводки, заземлюючих пристроїв, вимірювань рівня освітлення та шуму у приміщеннях школи.

16.6. Розробити і здійснювати контроль за періодичним переглядом інструкцій з охорони праці у своєму підрозділі, брати участь у розробці колективної угоди з охорони праці.

16.7. Забезпечити у своєму підрозділі  проведення первинного інструктажу на робочому місці, повторного, позапланового та цільового інструктажів згідно з наказом Міністерства освіти і науки України №563 від      1 серпня 2001 року.          17. Усім класним керівникам:

    17.1. Провести вступний інструктаж для учнів з  безпеки життєдіяльності з обов’язковою реєстрацією його в класному журналі.

    17.2. Протягом навчального року проводити необхідні інструктажі з учнями з  реєстрацією  їх у відповідному журналі.

 

18. Наказ довести до відома всіх працівників школи.

19. Контроль за виконанням цього наказу та станом охорони праці і техніки безпеки в школі залишаю за собою.

Директор гімназії                                                    Ганна ДАВИДІВ

Ознайомлені:

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Додаток  до наказу№69-од

 

 

План роботи Великоговилівської гімназії щодо покращення безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу

на 2024-2025 навчальний рік

п.п....

Зміст заходів

Термін виконання

1.

Опрацювання «Правил пожежної безпеки для закладів, установ і організацій системи освіти України»

серпень –вересень

2.

Перевірка забезпечення пожежної безпеки навчальних

приміщень і кабінетів інформатики, трудового навчання, фізики, хімії, спортивного залу. Перевірка

справності обладнання, пускових приладів,

інструменту та пристосувань, блокування, заземлення

та інших засобів захисту. Дотримання вимог

запобігання побутового травматизму.

серпень -вересень

3.

Проведення інструктажів із питань охорони праці

( повторний, первинний).

серпень -вересень

4.

Проведення навчальної евакуації учнів у випадку сигналу повітряної тривоги

Серпень-вересень

5.

Проведення інструктажів щодо дотримання Правил

техніки безпеки та санітарно-гігієнічних вимог під час

роботи учнів із комп'ютерною технікою, на уроках

фізики, хімії, біології, трудового навчання.

Систематично

6.

Місячник дорожнього руху. Проведення бесід на тему «Поведінка учнів на дорозі»

вересень 2024року

7.

Забезпечення протипожежного захисту навчального закладу в осінньо-зимовий період 2024-2025н. р.

 

8.

Просвітницько-роз'яснювальна робота серед дітей та

батьків із питань профілактики кишково-шлункових

отруєнь, дотримання норм особистої гігієни.

Систематично

9.

Проведення протипожежних профілактичних заходів у  закладі.

Протягом

року.

Систематично

10.

Відпрацювання плану евакуації   в надзвичайних ситуаціях (практичні тренування згідно з «Правилами пожежної безпеки в Україні»)

Жовтень 2024р., квітень 2025р.

 

              

 

 

  ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ №69-од 29.08 2024

 

 

АЛГОРИТМ

дій у разі нещасного випадку

з учасником освітнього процесу

Що робить постраждалий або свідок

•           обов’язково повідомляє вчителя, вихователя,  іншого працівника, що був присутній під час заходів освітнього процесу в закладі чи за його межами (пункт 1 розділу 2 Положення).

Що має робити працівник, який дізнався про нещасний випадок

•           терміново надає домедичну допомогу потерпілому;

•           викликає швидку, а якщо швидкої в населеному пункті немає, організовує транспортування здобувача освіти до найближчого закладу охорони здоров’я;

•           зберігає обставини на місці нещасного випадку в тому стані, у якому вони були на момент події (якщо це не загрожує життю та здоров’ю тих, хто там перебуває);

•           негайно повідомляє про те, що сталося, керівника закладу  та відповідального за охорону праці, безпеку життєдіяльності в закладі освіти. Якщо нещасний випадок трапився під час походів, екскурсій або інших заходів поза територією району або міста, де розташовано заклад освіти, відповідальний за проведення заходу негайно повідомляє також орган управління освітою за місцем події (пункт 1, розділ 2 Положення).

Як має діяти керівник закладу освіти, коли дізнається про нещасний випадок

Керівник негайно:

•           викликає потерпілому швидку медичну допомогу, якщо цього не зробив учитель;

•           повідомляє батьків, інших законних представників потерпілого;

•           усуває причини нещасного випадку;

•           направляє письмовий запит до закладу охорони здоров’я, куди доставили потерпілого або в якому потерпілий перебуває на обліку під час лікування, щоб отримати довідку про характер і тяжкість ушкодження потерпілого, тобто встановлює та засвідчує факт ушкодження (пункт 6 розділу 1 Положення).

•           упродовж доби видає наказ про утворення комісії з розслідування нещасного випадку (про склад та роботу комісії – у пунктах 3-9 розділу 2 Положення) та організовує правильне і своєчасне розслідування. Якщо медичний заклад не надає згадану в пункті 4 довідку, строк розслідування може продовжуватися на час, потрібний для отримання та опрацювання довідки;

•           про нещасний випадок, що стався зі здобувачем освіти через отруєння, нанесення тілесних ушкоджень унаслідок протиправних дій, інших правопорушень під час освітнього процесу також повідомляє органи поліції та заклад охорони здоров’я відповідної території.

•           забезпечує, щоб комісія склала акт розслідування нещасного випадку та акт за формою Н-Н (ознайомитися з формами цих документів можна у Додатках 1-2 Положення);

•           розробляє і забезпечує виконання заходів щодо усунення причин нещасного випадку (пункт 10 розділ 2 Положення).

Одержавши підготовлені комісією акти та матеріали, упродовж одного робочого дня розглядає і затверджує акт розслідування нещасного випадку та акт за формою Н-Н.

Примірники затвердженого акта за формою Н-Н протягом трьох робочих днів надає або надсилає поштою:

•           потерпілому, батькам, іншим законним представникам потерпілого;

•           начальнику служби охорони праці закладу освіти або відповідальному за охорону праці;

•           засновнику  закладу освіти чи органу управління освітою, іншим державним органам, до сфери управління яких належить заклад освіти;

•           профспілці, якщо нема профспілки – уповноваженій найманими працівниками особі з питань охорони праці (пункт 11 розділ 2 Положення).

          Після того як потерпілий закінчив лікування або у разі його смерті – складає та надсилає в десятиденний строк усім, кому надсилалися примірники акта за формою Н-Н, повідомлення про наслідки нещасного випадку (ознайомитися з формою повідомлення можна в Додатку 3 Положення) (пункт 18 розділ 2 Положення).

Реєстрація нещасних випадків у закладі освіти

Усі нещасні випадки, оформлені актами за формою Н-Н, беруться на облік і реєструються (пункт 19 розділ 2 Положення) закладом освіти в журналі реєстрації нещасних випадків.

 

 

 

 

                                        НАКАЗ

с.Великий Говилів

 

30.08 2023                                                                          №53-од

Про організацію роботи з питань

охорони праці, безпеки життєдіяльності

під час освітнього процесу

 у 2023-2024 навчальному році

    На виконання Закону України «Про охорону праці», Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти (далі – Положення № 1669), затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 26.12.2017  № 1669, з метою попередження виробничого травматизму, дотримання правил з техніки безпеки всіма учасниками освітнього процесу та належного санітарно-гігієнічного стану, дотримання вимог воєнного стану

 НАКАЗУЮ:

1.    Затвердити план роботи закладу щодо поліпшення безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу на 2023-2024 навчальний рік. (Додаток 1) . 

2.    Призначити відповідальним за забезпечення охорони праці,  дотримання здорових і безпечних умов навчання, норм і правил техніки безпеки, виробничої санітарії, пожежної безпеки всіма учасниками освітнього процесу  директора закладу.

3.    Призначити відповідальним за проведення інструктажів з охорони праці на робочому місці з  педагогічним колективом (класними керівниками, вихователями, керівниками гуртка) при проведенні позакласних і позашкільних заходів, з відповідальними особами, керівниками груп при проведенні екскурсій, поїздок учнів

Процюк Л.Я.,заступника з навчально-виховної роботи.  

4.    Призначити завгоспа школи Татарин М.І.  відповідальним за проведення заходів щодо запобігання травматизму і професійних захворювань серед технічного персоналу, організацію роботи з охорони праці, проведення інструктажу з техніки безпеки з обслуговуючим персоналом та ведення книги інструктажу з техніки безпеки, а також за справність пожежного інвентаря, пожежної безпеки під час експлуатації виробничого і енергетичного обладнання, електричних приладів та теплового господарства школи.

5.    Призначити відповідальною за безпеку життєдіяльності учасників освітнього процесу Процюк Л.Я., заступника директора.

6.    Відповідальність за виконання навчальних програм з БЖД для учнів, безпечної поведінки на вулицях і дорогах, правил поведінки на воді, на льоду, поведінки з вибухонебезпечними предметами, з газом, отруйними речовинами, правилами поведінки в час воєнного стану, правилами реагування на сигнал повітряної тривоги, електробезпеки та ведення книги інструктажу з техніки безпеки для учнів покласти: в 1-4  та 5-9 класах – на класних керівників.

7.    Створити комісію щодо розслідування нещасних випадків   у складі:

-        Процюк Л.Я. заступник директора з НВР    –голова комісії;

-        Кримський Р.В.– вчитель фізичної культури, член комісії;

-        Дудар О.Є. – медсестра школи, член комісії.

-        Класні керівники 1-9 класів, члени комісії/за згодою/.

    8.Комісії щодо розслідування нещасних випадків:

8.1. вести журнал реєстрації нещасних випадків.

8.2. Зясовувати  причини, що призвели до травм та приймати відповідні рішення .

8.3.  Негайно доповідати директору школи про виникнення випадку травматизму у закладі.

8.4. Надавати при необхідності першу медичну допомогу потерпілим внаслідок травми.

9. Затвердити алгоритм дій у разі виникнення нещасного випадку з учасником освітнього процесу. /Додаток 2/

10. Відповідальність за дотримання режиму роботи всіма працівниками покласти на заступника з НВР та завгоспа школи.

11. Призначити відповідальним за дотримання норм і правил техніки безпеки, виробничої санітарії, пожежної безпеки, забезпечення безпечного стану  робочих місць, пристроїв, інструментів, спортивного обладнання, проведення інструктажів з охорони праці під час занять та проведення позаурочних заходів з учнями:

-        у кабінеті хімії та біології –  Теодозів Г.І.,

-        у кабінеті математики – Балук Г.І.;

-        у кабінеті фізики – Сліпець.О.С.;

-        у кабінеті інформатики  –  Кукурудзу М.А.;

-        Кримського Р.В.. на уроках фізичного виховання.

-        Плотніцьку О.О.  на уроках трудового навчання.

-        у кабінеті  історії та правознавства – Кибу І.Я..

-        у кабінеті укр.мови та літератури -Сеньків В.М.

-        у кабінеті зарубіжної літератури – Лабату Н.А...

-        у кабінеті англійської мови – Голець Л.Я.,

-        у кабінетах початкових класів – вчителів початкових класів.

12. Вчителям-предметникам та вчителям початкових класів:

-        приймати необхідні міри щодо виконання діючих правил та інструкцій з ТБ;

-        постійно проводити інструктажі і вести журнал з ТБ;

-        обладнати куточки з ТБ;

-        в разі виникнення нещасного випадку приймати невідкладні міри по наданню першочергової допомоги потерпілим і негайно повідомляти адміністрацію школи.

13. Усім відповідальним:

-        здійснювати постійний контроль за дотриманням правил і норм охорони праці, виробничої санітарії, пожежної безпеки;

-        постійно організовувати навчання працівників школи з ТБ, проводити інструктажі і вести журнали з ТБ з різними групами працівників;

-        контролювати наявність та використання навчального обладнання, відповідність меблів віковим групам учнів;

-        організовувати заходи з учнями і батьками щодо попередження травматизму, дорожньо-транспортних пригод та нещасних випадків.

13. Адміністрації школи проводити вступний інструктаж з ТБ з особами, які приймаються на роботу.

14. Всім працівникам закладу дотримуватись встановленого режиму роботи школи.

15. Суворо забороняються будь-які роботи в навчальних кабінетах та майстернях раніше 08.00 і пізніше 17.00 годин без письмового розпорядження адміністрації.

16.  Завідувачу господарством :

16.1.  Забезпечити експлуатацію будівель, споруд і території відповідно до вимог, правил і норм з охорони праці та догляд за ними. Щокварталу складати акти про перевірку стану споруд.

16.2. Забезпечити дотримання норм безпеки під час експлуатації виробничого, енергетичного, вентиляційного обладнання, машин, механізмів, котлів.

16.3. Забезпечити правильність складання і збереження матеріальних цінностей, належний санітарно-гігієнічний стан побутових і допоміжних приміщень.

16.4. Забезпечити дотримання норм протипожежної безпеки в будівлях і спорудах, стежити за наявністю та справністю засобів пожежогасіння.

16.5. Організувати проведення замірів опору ізоляції електроустановок та електропроводки, заземлюючих пристроїв, вимірювань рівня освітлення та шуму у приміщеннях школи.

16.6. Розробити і здійснювати контроль за періодичним переглядом інструкцій з охорони праці у своєму підрозділі, брати участь у розробці колективної угоди з охорони праці.

16.7. Забезпечити у своєму підрозділі  проведення первинного інструктажу на робочому місці, повторного, позапланового та цільового інструктажів згідно з наказом Міністерства освіти і науки України №563 від      1 серпня 2001 року.          17. Усім класним керівникам:

    17.1. Провести вступний інструктаж для учнів з  безпеки життєдіяльності з обов’язковою реєстрацією його в класному журналі.

    17.2. Протягом навчального року проводити необхідні інструктажі з учнями з  реєстрацією  їх у відповідному журналі.

 

18. Наказ довести до відома всіх працівників школи.

19. Контроль за виконанням цього наказу та станом охорони праці і техніки безпеки в школі залишаю за собою.

В.о.директора гімназії                                           Людмила ПРОЦЮК

Ознайомлені

                                                          

                                                              НАКАЗ

с.Великий Говилів

 

30.08 2023                                                                           №52-од

Про створення служби

 охорони праці

     Відповідно до Закону  України «Про охорону праці» (ст.15), Закону України «Про освіту», Типового положення про службу охорони праці, Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти (далі – Положення № 1669), затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 26.12.2017  № 1669, з метою створення безпечних умов для життя і здоров’я  учасників освітнього процесу, запобіганню виробничого травматизму,

  Н А К А З У Ю :

1.Створити службу охорони праці у 2023-2024 н.р. у складі:

Голова – Процюк Л.Я., заступник директора

члени  -  Кримський Р.В., вчитель,

                Татаврин О.І., педагог-організатор

                 Дудар О.Є. медпрацівник

                Татарин М.І. завідувач господарством

2. Службі охорони праці у разі виявлення порушень охорони праці:

2.1.Видати працівникам школи обов’язкові для виконання приписи щодо усунення наявних недоліків, одержаних від них необхідні відомості, документацію і пояснення з питань охорони праці.

2.2.Вимагати відсторонення від роботи осіб, які не пройшли передбачених законодавством медичного огляду, навчання, інструктажу, перевірки знань і не виконують вимог нормативно-правових актів з охорони праці.

2.3. Зупиняти роботу машин, механізмів, устаткування та інших засобів у разі порушень, які  створюють загрозу життю або здоров’ю працівників та учнів.

2.4.Формувати директору подання про притягнення до відповідальності працівників, які порушують вимоги щодо охорони праці.

3.Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

  

В.о. директора гімназії                                                        Людмила ПРОЦЮК

 



                                                                                                  ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ №49-од 29.08 2022

АЛГОРИТМ

дій у разі нещасного випадку

з учасником освітнього процесу

Що робить постраждалий або свідок

•           обов’язково повідомляє вчителя, вихователя,  іншого працівника, що був присутній під час заходів освітнього процесу в закладі чи за його межами (пункт 1 розділу 2 Положення).

Що має робити працівник, який дізнався про нещасний випадок

•           терміново надає домедичну допомогу потерпілому;

•           викликає швидку, а якщо швидкої в населеному пункті немає, організовує транспортування здобувача освіти до найближчого закладу охорони здоров’я;

•           зберігає обставини на місці нещасного випадку в тому стані, у якому вони були на момент події (якщо це не загрожує життю та здоров’ю тих, хто там перебуває);

•           негайно повідомляє про те, що сталося, керівника закладу  та відповідального за охорону праці, безпеку життєдіяльності в закладі освіти. Якщо нещасний випадок трапився під час походів, екскурсій або інших заходів поза територією району або міста, де розташовано заклад освіти, відповідальний за проведення заходу негайно повідомляє також орган управління освітою за місцем події (пункт 1, розділ 2 Положення).

Як має діяти керівник закладу освіти, коли дізнається про нещасний випадок

Керівник негайно:

•           викликає потерпілому швидку медичну допомогу, якщо цього не зробив учитель;

•           повідомляє батьків, інших законних представників потерпілого;

•           усуває причини нещасного випадку;

•           направляє письмовий запит до закладу охорони здоров’я, куди доставили потерпілого або в якому потерпілий перебуває на обліку під час лікування, щоб отримати довідку про характер і тяжкість ушкодження потерпілого, тобто встановлює та засвідчує факт ушкодження (пункт 6 розділу 1 Положення).

•           упродовж доби видає наказ про утворення комісії з розслідування нещасного випадку (про склад та роботу комісії – у пунктах 3-9 розділу 2 Положення) та організовує правильне і своєчасне розслідування. Якщо медичний заклад не надає згадану в пункті 4 довідку, строк розслідування може продовжуватися на час, потрібний для отримання та опрацювання довідки;

•           про нещасний випадок, що стався зі здобувачем освіти через отруєння, нанесення тілесних ушкоджень унаслідок протиправних дій, інших правопорушень під час освітнього процесу також повідомляє органи поліції та заклад охорони здоров’я відповідної території.

•           забезпечує, щоб комісія склала акт розслідування нещасного випадку та акт за формою Н-Н (ознайомитися з формами цих документів можна у Додатках 1-2 Положення);

•           розробляє і забезпечує виконання заходів щодо усунення причин нещасного випадку (пункт 10 розділ 2 Положення).

Одержавши підготовлені комісією акти та матеріали, упродовж одного робочого дня розглядає і затверджує акт розслідування нещасного випадку та акт за формою Н-Н.

Примірники затвердженого акта за формою Н-Н протягом трьох робочих днів надає або надсилає поштою:

•           потерпілому, батькам, іншим законним представникам потерпілого;

•           начальнику служби охорони праці закладу освіти або відповідальному за охорону праці;

•           засновнику  закладу освіти чи органу управління освітою, іншим державним органам, до сфери управління яких належить заклад освіти;

•           профспілці, якщо нема профспілки – уповноваженій найманими працівниками особі з питань охорони праці (пункт 11 розділ 2 Положення).

          Після того як потерпілий закінчив лікування або у разі його смерті – складає та надсилає в десятиденний строк усім, кому надсилалися примірники акта за формою Н-Н, повідомлення про наслідки нещасного випадку (ознайомитися з формою повідомлення можна в Додатку 3 Положення) (пункт 18 розділ 2 Положення).

Реєстрація нещасних випадків у закладі освіти

Усі нещасні випадки, оформлені актами за формою Н-Н, беруться на облік і реєструються (пункт 19 розділ 2 Положення) закладом освіти в журналі реєстрації нещасних випадків.

 

 

 

Як діяти у разі нещасного випадку в закладі освіти

Якщо дитина травмувалася під час освітнього процесу, її здоров’я та життя залежить від правильних та оперативних дій працівників та директора закладу освіти. Важливо не лише швидко надати допомогу постраждалій дитині, але й унеможливити повторення подібних випадків: провести якісне розслідування нещасного випадку та вжити всіх належних заходів для більшої безпеки у школі.

Нещасний випадок – обмежена в часі подія, раптовий вплив небезпечного чинника чи середовища, що сталися під час освітнього процесу і зашкодили здоров’ю чи призвели до смерті здобувача освіти (пункт 3 розділу 1 «Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися зі здобувачами освіти під час освітнього процесу»).

Нещасними випадками під час освітнього процесу вважаються випадки, які сталися під час:

  • проведення навчальних занять чи на перерві;
  • прямування на заняття з одного корпусу закладу освіти до іншого, якщо це визначено навчальними, виробничими та науковими планами та розкладом занять;
  • проведення позакласних, позашкільних заходів під безпосереднім керівництвом працівника закладу освіти або іншої особи, яка призначена наказом закладу освіти;
  • занять із трудового  навчання, проведення дослідних робіт, виробничої та навчальної практики, які проводяться відповідно до навчальних планів у закладах освіти або на територіях, що їм належать;
  • роботи на навчально-дослідних ділянках закладу освіти;
  • роботи та відпочинку в учнівських об’єднаннях (таборах  відпочинку, дитячих оздоровчих таборах при закладах освіти тощо);
  • спортивних змагань, тренувань, оздоровчих заходів, екскурсій, походів, експедицій, організованих закладом освіти;
  • перевезень здобувачів освіти до місця проведення навчання, інших заходів і назад, якщо було організоване довезення та прямування їх на запланований захід на транспорті або пішки (пункт 5 розділу 1 Положення).

Які нещасні випадки розслідуються в закладі освіти

Процедуру розслідування нещасних випадків в закладах освіти визначає «Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися зі здобувачами освіти під час освітнього процесу». Дія цього Положення поширюється на заклади освіти всіх рівнів незалежно від їхньої форми власності й підпорядкування, окрім закладів освіти Міністерства оборони України та Міністерства внутрішніх справ України.

Розслідуються нещасні випадки, що трапилися зі здобувачами освіти під час освітнього процесу через травми, отруєння, теплові удари, опіки, обмороження, утоплення, ураження електричним струмом, блискавкою, ушкодження, отримані внаслідок аварій, пожеж, стихійного лиха, контакту з рослинами, тваринами (пункт 4 розділу 1 Положення).

Нещасні випадки, що трапилися за таких умов, розслідуються за процедурою цього Положення. Інші нещасні випадки розслідуються згідно з Порядком розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру.

Якщо нещасний випадок під час освітнього процесу спричинив тяжкі (зокрема інвалідність потерпілого) чи смертельні наслідки, смерть здобувача освіти або стався груповий нещасний випадок (травмувалося двоє і більше потерпілих, незалежно від тяжкості тілесних ушкоджень), проводиться спеціальне розслідування (пункт 1 розділ 3 Положення).

 

Немає коментарів:

Дописати коментар